niedziela, 8 kwietnia 2012

Wielkanoc 2012

Przygotowania do świąt



Etap 1- Święconka

Lubię robić zakupy świąteczne tuż przed dniem X. Można wtedy znaleźć w sklepie bardzo fajne rzeczy po okazyjnej cenie. I tak znalazłam talerzyk jajko z namalowanym kurczaczkiem, które ma wystający dziobek, nóżki i skrzydełka. Idealny! do koszyczka i na stół z jajkami w majonezie :) A zapłaciłam w DUKA tylko 9zł :)


Strasznie nie lubię, gdy zasiadam do świątecznego stołu, a tam na talerzyku niebieskie,zielone lub różowe obrane jajko. Dlatego też zamiast barwników użyłam w tym roku wstążeczek- mniej znaczy więcej ;) No i jest mój baranek tzn. owieczka, ale ponieważ baranki były brzydkie, to owieczka robi skromnie za wielkanocnego baranka. tylko ćśśś! ;) może nikt nie zauważy...



Ostatni zakup, zupełnie przypadkiem, to spinacz z ozdobnym zajączkiem w jajku. Zdecydowałam się na niego, ponieważ strasznie wiało, i pamiętam gdy w zeszłym roku idąc z koszykiem do kościoła, musiałam ciągle pilnować serwetki.



Etap 2 -Ozdoby świąteczne


Zaczęłam od zestawu małego chemika ;) Same podstawy: wazon, tulipany, żonkile, bazie oraz ozdobne małe jajeczka.



Kupione tulipany podzieliłam na dwa wazony, następnie by dodać im charakteru świąt ozdobiłam baziami oraz zawiesiłam na nich jajeczka :) Te małe jajeczka są u Nas w domu odkąd pamiętam, ale widziałam że można dostać takie w kwiaciarni :)




Etap 3 - Jajka faszerowane


Potrzebujemy:
Pieczarek
Ugotowanych na twardo jajek
Szczypiorku
Masła
Sol i pieprz
Bułka tarta

Wszystkich składników potrzebujemy tyle, ile chcemy mieć później faszerowanych jajek czyli im więcej jajek faszerowanych tym więcej składników ;) I jeśli chcemy mniej pieczarek w jajkach, to smażymy ich po prostu mniej :) tak samo ze szczypiorkiem, wszystko zależy od upodobań. Powodzenia!


1. Obrane i umyte pieczarki, kroimy w małą kosteczkę i wrzucamy na patelnie by się dusiły.


2. Ugotowane na twardo jajka, kroimy nożem na pół, następnie wyjmujemy środek tak by nie uszkodzić skorupek (najlepiej podważyć łyżeczką, tak jakbyśmy jedli jajko na miękko)


3. Skorupki odkładamy delikatnie na bok, ponieważ będą potrzebne.


4. Uduszone pieczarki wrzucamy do miski następnie dodajemy do nich pokrojone w kosteczkę jajka (te co wyjęliśmy ze skorupek).


5. Dodajemy szczypiorku oraz miękkiego masła i mieszamy. Masła dodajemy stopniowo, nie powinno go być ani za dużo (bo nie będzie nic czuć prócz masła;P ) ani za mało (żeby nam się składniki nie rozsypywały). Wszystko powinno się ze sobą 'kleić' - tworzyć farsz :)


6. Bierzemy skorupki i umieszczamy w nich zrobiony farsz :)

7. Przed podaniem kładziemy faszerowane jajeczka na bułce tartej (tak by przykleiła się do farszu) i kładziemy na rozgrzanej patelni z olejem.
 Smacznego! :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawienie komentarza :)